Monday, May 18, 2009

28feb 2009. kenangan manis.. dpt bersama sama dgn mereka semua dlm konsert yg kami sendiri anjurkan.moga moga peristiwa ini juga kenangan manis buat mereka semua...syukran yg tak terhingga buat mereka semua...moga sudi bersama lagi.

376 comments:

«Oldest   ‹Older   201 – 376 of 376
PuteriGunungTahan said...

~~ al-Fatihah buat ustaz asri...

wawa said...

salam takziah...smoga allah memberkati ustaz d alam barzah..

Anonymous said...

Al-Fatehah...
Semoga bersemadi dengan aman...
Amin...

Anonymous said...

al-fatihah...
semoga roh ustaz asri dicucri rahmat dan ditempatkan di kalangan org2 yg beriman dan beramal soleh..
kepada anggota rabbani yg lain teruskan usaha..

.: ainulyaqeen :. said...

Salam..
AllahuAkbar..AllahuAkbar..AllahuAkbar..
Didoakan roh arwah bersama orang-orang beriman dan beramal soleh.
Salam takziah khusus buat keluarga, anak2 serta para sahabat beliau. Semoga tabah, sabar dan redha dengan kehilangan ini.
Semoga sentiasa dalam lindungan dan rahmat Allah SWT.
Wassalam.

Tazkhirah said...

Hidayah .. Kerlipan Cipta Cintaku
Harum Rembulan Mawar
Dingin Dihakis Keseorangan ….

Aku masih menghitung diri ..
Kesiangan yang panjang
Ingin mengisi hati

Padamu kasih
satukan aku
Dengan rahmatmu
Dengan Kalimah
Malam Siangku
Berliku liku
Duri Dugaan
Siratan Cinta

Biar di jemala mentari
Biar di bahu gunung berapi
pasrahku abadi untukmu ..untukmu

Ku kembara setia disisinya …
Ku inginkan Bahagia abadi
ku impikan sentosa dibawaha naungannya
selamanya

Semoga arwah tergolong dalam golongan roh2 para syuhadah

zaini & nana said...

Salam Takziah!

Walau tak rapat denganmu...
namun..
Dakwahmu sampai ke hati kami..
Semoga ALLAH sentiasa mencucuri rahmat ke atasmu

omegabiru said...

Al-Fatihah.

Salam takziah buat kaum keluarga Ustaz.

HjMisaiKontot :الدليل السياحي said...

AlFatehah

Kita tidak pernah bersua muka namun aku tetap mengagumi syiar da'wah Islamiyah yang diperjuangi mu melalui seni nasyid Islam...

AlFatehah

Semoga roh mu di cucuri Rahmat Allah serta tergolong bersama-sama para syuhada dan rashidin...

puteri said...

Assalammualaikum wbt...

Salam takziah kepada keluarga Ustaz Asri terutamanya isteri, sahabat-sahabat Rabbani dan peminat semua.

Kepada isteri Ustaz Asri, bersabarlah dalam menempoh dugaan Allah swt ini kerana sesungguhnya Allah swt bersama-sama orang yang sabar. Perginya tak kembali tetapi bait-bait lagu nasyidnya sentiasa mengingatkan kita semua bahawa kita semua akan kembali kepada Allah yang Maha Esa. Dunia ini hanya tempat persinggahan dan akhirat jua yang kekal selamanya...

Semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman dan ditempatkan di dalam syurga Allah. Insyaallah.

Kepada anak-anak Ustaz Asri yang soleh dan solehah, sentiasalah kirimkan doa buat ayahanda tercinta di sana kerana bila telah perginya seseorang itu... salah satu yang tak putus-putus diterima Insyaallah adalah doa dari anak-anak yang soleh dan solehah.

Al-fatehah...buat Ustaz Asri

n.a.n.i.e said...

"Daripada-Nya kita datang dan kepada-Nya kita kembali"

Al Fatihah buat Allahyarham Ustaz Asri. Semoga ditempatkan dalam golongan orang yang beriman. Amin.

Ouled Kenitra said...

daku turut sedih kerana secara otomatiknya blog ini akan menyepi bersama pergi penulisnya menemui Ilahi.....

Shairah a.k.a Eira said...

Salam...semoga rohNya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan hambaNya yang beriman.

Rosli said...

Al-Fatihah... semoga ruh beliau dicucuri rahmat oleh Allah SWT.

AQonly said...

Al Fatehah dari saya sekeluarga,

Semoga Allah mencucuri rahmatNya ke atas roh Sdr ku Ustaz Asri.Saya doakan dikurnakan Allah swt keteangan dan keselamatan dan rahmat kepada keluarga yang ditinggalkan. Pada anak2 : Semoga Perginya Abi kalian yang tercinta merupakan perintis lorong2 ke Syurga dibekalkan kalian anak2 dengan wasiah dan nasihah yang pasti berguna dunia & akhirat. Saya cemburu kerana kalian mempunyai Abi begitu baik dan tawadhu'. Ingin saya ingatkan diri saya atas keluhuran diri yang wajar dicontohi. Semoga diampuni segala khilafnya olah Allah swt. Amin

en nordin said...

dewan pemuda pas kawasan bagan datoh mengucapkan takziah pada keluarga Allahyarham. semoga rohnya ditempatkan bersama org2 yg beriman

Anonymous said...

Ustaz Asri, mengenali mu sejak konsert dan jelajah di europe tahun 1992....
Dan hingga kini, peribadimu tetap tidak berubah - tawaduk, istiqamah, peramah, dan penuh dengan sifat2 terpuji.

Semuga Allah mencucuri rahmatmu, dan ditempat ke dalam syurga yang abdi bersama para ambia dan Solehain, & semuga keluarag dan rakan2mu terus dipelihara...

..::Siti♥Syuk::.. said...

Al-Fatihah utk arwah ustaz.
semoga arwah ditempatkan dikalangan para syuhada..

tersentuh hati tatkala mendengar berita ini. semoga zaujah ustaz tabah melalui saat sedih ini..

Anonymous said...

Brother Asri,

Condolence a votre famille, et je souhaite qu'Allah va vous donner les meilleur vie et paradise la bas....


Votre Amis - PARIS

Syafiq Anuar said...

Ustaz Asri... pergi tak kembali...
hasil karyanya tetap akan berkumandang...
al-fatihah...
semoga Allah mencucuri rohnya...
amin...

Anonymous said...

Al-Fatihah...
Takziah buat keluarga & teman2 Allahyarham.

Anonymous said...

Al-Fatihah...
Semoga roh Allahyarham di cucuri rahmat...Amin.

Wman said...

Sebak terasa di dada setelah mendengar berita pemergian ustaz asri..terasa dekat jer kematian ini....
Lebih-lebih lagi setelah mendengar lagu "Pergi tak kembali"....
Al-fatihah sekali lagi kepada Allahyarham,,,

ara ammaRcello said...

al-fatihah
salam takziah

Anonymous said...

Salam...

Ana mengenali Allahyarham Ustaz Asri sejak ana kecil lagi, iaitu dalam awal tahun 1990an... Masa tu, Ustaz sedang bergiat aktif dengan Nadamurni, bersama2 dengan saudara Munif(Hijjaz) dan saudara Yusof dan sering mengadakan persembahan di Semenanjung Malaysia.

Walaupun pada ketika itu, kumpulan Nadamurni tak sepopular kumpulan Rabbani pada masa kini, pendapat saya mungkin kerana pada zaman awal 1990an itu nasyid baru hendak diperkenalkan, dan tiada peranan mediamassa serta majlis penganugerahan untuk nasyid.. Tetapi, kite boleh lihat sekarang, nasyid2 dari nadamurni banyak diperdengarkan semula samada oleh kumpulan Rabbani sendiri, Hijjaz mahupun kumpulan nasid baru lain yang ada di pasaran sekarang malahan diminati ramai.
Ini membuktikan kualiti nasyid oleh Nadamurni amat baik berbanding kualiti nasyid sekarang yang banyak berkisarkan tentang cinta sesama manusia sahaja.

Maaf kerana berceloteh panjang...
Ana rindukan Uztaz...
Al-Fatehah....

Anonymous said...

ALFATIHAH....!SEMOGA RAHMAT DAN PENGAMPUNAN ALLAH BUATMU WALAUPUN TAK KETEMU RAMADHAN TAHUN INI...ENGKAU MUJAHID DAKWAH!

Galuh Cendra Kirana said...

Al-Fatihah ke atas kamu. Segala nasihat dan teladanmu akan sentiasa di hati kami. Innalilahi wa'innailaihiraji'un...

nasaoji said...

al fatihah utk mu ustaz asri..

utk isteri;- tabah dgn dugaan...

aneerza said...

AlFatihah
kepada keluarga Allahyarham takziah diucapkan.

Kak Aishah Is Smile said...

Salam...

Engkau telah pergi menemui kekasihmu..dan aku juga akan menysusulmu..semoga yang tinggal diberi ketabahan dan yang pergi akan pergi ke tempat yang diidam-idamkan..moga syurga buatmu saudaraku..semoga yang tinggal dari keluarga dan sahabatmu,aku keluarga dan sahabatku akan bertemu denganmu di hari yang telah dijanjikanNya dgn penuh kebahagiaan di syurga akhirat yang abadi..insya'Allah takziah buat isteri anak-anak tercinta dan seluruh keluara serta sahabat

kak Aishah dn keluarga

Anonymous said...

Masih teringat suara ustaz semasa zaman Kumpulan Nada Murni lagi.... sayu.

Berpisah jua kita segalanya dengan alam yang fana ini..

Semoga ustaz ditempatkan di taman taman syurga...

KUNYIIL said...

SALAM...

TAKZIAH BUAT KELUARGA PEJUANG AGAMA DALAM BIDANG SENI...
YANG TINGGAL TERUSKAN BERJUANG MEMARTABATKAN ISLAM SENTIASA TERATAS

YG PULANG SEMOGA BALIK KE KAMPUNG ABADI DENGAN RAHMAT ALLAH SWT INSYA ALLAH KITA AKAN KE SANA DENGAN RAHMATNYA JUGA

Anonymous said...

Alfatihah.

Kill-Vearn said...

Al-Fatihah... Moga ustaz tenang di sana... Innalillahi wainna ilai hirajiuun..

safina said...

Al-fatihah..

apiih said...

Semoga rohnya berada dgn org2 yg briman...

GambarHehe said...

Takziah buat keluarga Ustaz.. Jasa baik Ustaz akan kami semua kenang!

ayunisufi said...

assalammualaikum...

salam takziah buat keluarga allahyarham ustaz Asri...pemergian mu amat dirasaai oleh kami sebagai yang sentiasa membesar dengar alunan suara mu...kini hanya tinggal kenangan...semoga ALLAH mencucuri rahmat NYA dan meletak diri mu di singgahsana yang aman dan indah sedamai syurga abadi impian mu....semoga syurga dunia mu yang kau tinggal kan juga aman dan dalam lindungan ALLAH.

...antikapel... said...

takziah kepada keluarga ustaz asri...
smoga tabah menghadapi ujian ALLAH...
perginya kerana bertemu penciptaNYA....
smoga kita semua pergi dengan kesudahan yg hasanah...

sngat suka dengar lagu munajat mase ustaz asri dgn nadamurni...lagu yg membuat ku kembali kepda penciptaku....

moga2 nasyid2 nya menjadi dkwah kepada semua...

alfatihah.......

'cocopiE'HoLic said...

al-fatihah...
salam takziah buat seluruh kaum keluarga..
semoga roh beliau dicucuri rahmat..
amin....


ikhlas,
nurulsaidatul nadiah..

dabeizzz said...

salam ..moga Allah menganugerahkan kesabaran+keredhaan kpd keluarga Allahyarham~Inna Lillah Wainna Ilaihi Raji'un

Anonymous said...

Entah kenapa air mata terus mengalir saat membaca berita tentang pemergian arwah Ust. Asri w/pun tak pernah bersua muka dan mengenali arwah dengan rapat. Baru2 ni baru sahaja mendengar kaset Rabbani. Terasa begitu kagum dengan kelunakan suara Ust. Asri. Moga arwah ditempatkan dikalangan org2 yg beriman & beramal soleh. Ya Allah Engkau rahmatilah hambaMu yang selama ini telah banyak menabur jasa bakti buat sahabat2 di muka bumi ini. Sesungguhnya arwah seorang permata yang begitu bernilai. Moga arwah temui syurga akhirat yang diimpikan. Doaku mengiringi pemergianmu.....

p.u.j.a.a.n.s.e.7.e.n™ said...

Alhamdulillah..pemergiannya dlm keadaan yg sgt terpuji.moga rahmat Allah bersamanya..

nurulfikriyah said...

AL FATEHAH ...

salam....salam takziah...buat family ustaz Asri...saya sangat terkesan dengan kehadiran suaranya dalam kehidupan saya...bahkan saya lbh terkesan saat kehilangan suara itu.....saya yakin,...MALAYSIA menangisi pemergiannya...

kami bersama anda...!!!
fikrah_islamic@yahoo.com

Anonymous said...

Al-Fatihah...semoga ditempatkan dia di kalangan org-org yang beriman...

Sememangnya satu kehilangan yang akan dirasakan oleh umat Islam Malaysia

Abd Ghani said...

Al Fatihah

Selamat Tinggal pada semua. Terpisah kita selamanya

jebateja said...

Salam Takziah buat keluarga Allahyarham, semoga beliau di berkati di sana.

J@J@ / Bini The Rock said...

Salam Takziah pada keluarga Allahyarham Ustaz Asri....

Semoga tabah dlm menempuhi dugaan dari Allah!

Al Fatihah!

Delirik - Song Lyric said...

1:1 بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيم

Bismillāhi r-raḥmāni r-raḥīm
In the name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful:

1:2 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِين

Al ḥamdu lillāhi rabbi l-'ālamīn
All Praises to Allah, Lord of the Universe.

1:3 الرَّحْمـنِ الرَّحِيم

Ar raḥmāni r-raḥīm
The Most Gracious, the Most Merciful.

1:4 مَـالِكِ يَوْمِ الدِّين

Māliki yawmi d-dīn
Sovereign of the Day of Judgment.

1:5 إِيَّاك نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِين

Iyyāka na'budu wa iyyāka nasta'īn
You alone we worship, and You alone we ask for help

1:6 اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ

Ihdinā ṣ-ṣirāṭ al-mustaqīm
Guide us to the true path;

1:7 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّين

Ṣirāṭ al-laḏīna an'amta 'alayhim ġayril maġḍūbi 'alayhim walāḍ ḍāllīn

The path of those on whom You have bestowed your favor, not of those who have earned Your anger, nor of those who go astray.

Anonymous said...

Salam takziah untuk keluarga allahyarham, semoga rohnya dicucuri rahmat.... amiiinnn.

Alternator said...

Al-Fatihah...
Semoga Allah tempatkan dia dengan org2 yang beriman.

ibrahim BFT said...

terima kasih ustaz...alfatihah dan semuga Allah menerima kehadiran mu dgn penuh rahmat,maghfirah dianugerahkan buat mu.buat keluarga dan anak2 bersabarlah kerana sesungguhnya kita semua akan kesana jua..arwah ustaz asri banyak jasanya khasnya buat isteri ana yang tercinta.nada murni dan ustaz asri banyak mengubahnya menjadi isteri solehah.terima kasih ustaz

izyan insyirah said...

takziah buat keluarga arwah.....

Anonymous said...

Al-Fatehah
Salam... buat ust.asri dan takziah utk keluarga tercinta.semoga tabah mnghadapi atas pemergian arwah..sy pun x sgka bila dgr radio ikim ttg arwah..tapi alhmdulillah sempat juga saya gi tgk di kg ye kat s.alam sampailah kebumian selepas mghrib pada 13/8/2009 bersamaan 22 syaaban (khamis)

Na said...

walaupun 10 orang Michael Jackson yang meninggal, walaupun 10 orang Yasmin Ahmad yg pergi, namun ia tidak sama dgn pemergian seorang Ustaz Asri

cr_ayna said...

al fatihah..
takziah buat keluarga Allahyarham

rienaali said...

Al-Fatihah wat Ustaz Asri, Takziah jua wat keluarga arwah, semoga arwah aman di sana, buat keluarga arwah, sabar dan tabah menhadapi semua ini, sesungguhnya Allah s.w.t amat menyayangi beliau,,, Al-Fatihah

Ustaz Nazmi said...

Satu demi satu ulama Islam diangkat (dimatikan..) Moga tenang di sana..

keris panjang said...

Alfatihah, semoga roh beliau ditempatkan bersama-sama para solihin. Ameen !

Takziah kpd keluarga beliau. Mudah-mudahan mereka tabah menerima ujian Allah swt ini.

SITI AISHAH NAZLAN said...

Takziah kepada keluarga arwah Asri Ibrahim, semoga kalian tabah dan cekal menghadapi segala dugaan yang mendatang. Al-Fatihah

anasyid said...

Dari Nada Murni
Ke Rabbani....
Terus menghadap Ilahi
Suatu pemergian yang pasti.
Tidak akan kembali lagi.....
Alfatihah untuk ust Asri...
Semoga rohnya dicucuri....
Jasa dan dakwahnya diingati...
Buat bekalan untuk diri...
BertemuNya nanti....

AhmadMuhd said...

al fatihah....
salam takziah buat keluarga ustaz asri.... hilangnya sebutir mutiara yang sukar dicari..... bahagialahmu di sana...

azuin vulpine said...

Salam

Al-Fatihah buat Allahyarham Asri
Takziah buat seluruh anggota keluarga

:( sgt sedih...

apeace said...

salam takziah buat ahli keluarga terapat arwah serta sahabat2, teman2 rapat arwah. semoga Allah mengganjari yg terbaik atas semua amal ibadat dan jariahnya selama ini. buat keluarga arwah, tabahkan diri n sesuatu yg terbaik nnt akan tiba menunggu kelak.

Ahmad Yasin said...

Al-Fatehah dan salam takziah.

Ahmad Yasin said...

Al-Fatehah dan salam takziah.

Anonymous said...

al fatihah

dan

salam takziah

Asyraf Hamasaki said...

Pergi mu tak kembali
Jasad mu terkubur rapi
Perjuangan mu terus menyinari
Buat pedoman orang orang seperti Kami

Al-Fatehah
Ust Asri
walaupun dirimu hanya ku kenal
melalui album pertama mu
suara pun dan rakaman gambar wajahmu di kaca tv namum impak mu tetap kukuh berdiri di dalam sanubari
Al-Fatehah

619658 - Pbt Asyraf
Institut Professional Baitulmal

afham said...

al fatehah...
salam takziah buat allyarham..

Anonymous said...

Salam takziah, pemergianmu suatu yang pasti...Ya Allah...tempatkan ustaz asri di tempat yang sebaik2nya..syurgaMu..Amiin..

Firol said...

al-fatihah..perjuangan dakwah pasti berterusan

QueenJah said...

Tiada dua, tiada gantinya
terus pergi...tak kembali lagi....
tak sangka..bagai mimpi...
tp..siapa kita utk menahannya
perginya utk bertemu
zat yg teramat dirindu

ku yakini pemergianmu
begitu mudah dan dipermudahkan
hanya kami yg enggan mengerti
detik2 akhirmu

hanya doa2 tulus
moga kau tenang dan damai
di sisi Yang Amat Menyayangimu
amin.
Al Fatihah.

-sarahsyafiqah- said...

x sangka pertemuan d stadium malawati s.alam adalh yg pertama & terakhir dgn ustaz...smg roh arwah ditempatkn bersama org2 yg soleh..al-fatehah

syafiq said...

Al-Fatihah

Faridrashidi.Com said...

Segugus Al-Fatehah diucapkan kepada Allahyarham Ustaz Asri.. Walaupun ku tahu komen ini tidak lagi dibaca oleh beliau namun ku yakin sedekah dan amal kebajikan yang ditabur olehnya akan sentiasa mekar mewangi di alam sana. Moga engkau bahagia di sana.

Entri kenangan untuk beliau:

http://www.faridrashidi.com/2009/08/13/al-fatihah-buat-ustaz-asri-rabbani/

UmmuAbqari-KIPSAS said...

Salam takziah buat keluarga arwah.

Jasa dan pengorbanan arwah ustaz terlalu besar dalam perjuangan seni Islam.

Buat isteri arwah, kuatkan semangat ustazah demi membina semangat anak-anak. Yakinlah pertolongan Allah akan melimpah ruah dalam membesarkan anak-anak yatim.

Buat anak-anak arwah,
Buktikan ketiadaan arwah bukan penghalang anda mencipta kehebatan dan kecemerlangan dalam apa jua bidang. Contohilah kegigihan arwah walid anda. Yakinlah kejayaan anda yang cemerlang adalah hadiah yang paling berharga buat arwah ayahanda di sana. Doakanlah arwah ayahanda setiap masa dan ketika setiap kali ingatan tersebut hadir.

Buat kumpulan Rabbani..
Teruskan perjuangan. Usah hilang semangat. Kami para peminat Rabbani akan sentiasa menyokong dan ternanti-nanti album-album Rabbani seterusnya.

Rabbani pernah hadir dikampus KIPSAS mendidik dan mentarbiyyah kami melalui alunan nasyidnya. Kenangan ini akan terus segar diingatan kami. Walaupun ustaz telah tiada tapi lagu-lagu nasyid ustaz sentiasa evergreen.

Al-Fatihah

Dj Epoi said...

Salam Takziah..

Al - Fatihah

ANAK PAK UTUH said...

Moga rohnya dirahamati Allah dan kini berada di taman syurga... amin

aleena said...

Al-Fatihah..

semoga roh dicucuri rahmat

AL-K said...

kepada anak2 almarhum Ustaz Asri, tabah lah menghadapi dugaan ini...sesungguhnya arwah bapa kalian seorang insan mulia yang hanya layak dibayar Syurga Al-Jannah, dengan izinNya jua...anak2 yang soleh dan solehah, doakanlah kesejahteraan bapamu di sana.

kif_0206 said...

Al Fatihah..

Semoga Allah tempatkan arwah dalam kalangan orang2 yang beriman.
Segala jasanya adalah bekalan ke syurga. Insyaallah syurga menantinya.

Anonymous said...

Salam takziah buat keluarga Ustaz Asri. Di doakan semoga roh beliau ditempatkan bersama para solihin. Amin.

Anonymous said...

Asallamualikum, Salam Takziah kepada keluarga dan Sahabat Allayarham Ustz Asri. Semoga rohnya ditempatkan dalam kalangan hamba Allah yang beriman..

abu jundullah said...

Salam...kepada seluruh keluarga Allahyarham dan anggota Rabbani...sabar dan tabahlah... Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul...hanya orang beriman yang merasai bahawa pemergiannya adalah suatu kebaikan untuk kita semua...perginya Allahyarham adalah untuk berjumpa dengan Yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang...Moga2 Allah menempatkan rohnya bersama roh orang2 yang soleh dan mendapat bayangan dari jannat-ul-firdaus..."Allahu maghfirlahu warhamhu wa'aafihi wa'fuu 'anhu..."

fatin said...

salam..
al-fatihah..

ayah sy dpt brite tntng pemergian ustz lbh awal dr berita di tv.. hati ni sebak bile dgr.. masih terbayang dan teringat lg waktu ustz dtng ke skolah sy thn lpas bg ceramah.. smoga ustz bahagia di alam sana.. amin..

takziah buat keluarga ustz.. T_T

Anonymous said...

Nadamurni... kenanganku ketika remaja. Rabbani... hiburanku ketika dewasa. Suaramu & lagumu menyegarkan jiwa yang layu, membangkitkan semangat yang lena, mendamaian hati yang gundah, memperingatkan insan yang lupa.

Ya Allah yang Maha Memudahkan Urusan... mudahkanlah urusan Ustaz Asri di alam sana...

Anonymous said...

salam takziah buat Kluarga ustaz Asri, Isteri, dan ank2 ...Kami amat merasai pemergian daie yg amt2 ikhlas pjuangannya...stp pg sy mngs...krna mlihat pemergian arwah yg Allah sdh ttpkn,ajal...mmg tdk kira msa,tmpt..tdk akn lmbt semint, walaupon sesaat.. Allah... =(

Abz said...

Salam takziah utk keluarga ust. asri. Semoga ustaz bersama orang-orang yang beriman..al-fatihah..

justice through law said...

al-fatihah.Ya Allah yang tuhan kami,kau ampunkanlah hambamu asri ibrahim dan kau kasihanilah dia.semoga kau tempatkan dia dikalangan orang2 yg beriman.

AZIZI AHMAD said...

Al-Fatehah..
DaripadaNYA kita datang dan kepadaNYA kita dikembalikan.

Yang menjadikan mati dan hidup, supaya DIA menguji kamu siapa di antara kamu yang lebih baik amalannya dan DIA Maha Perkasa lagi Pengampun. ( Al-Mulk A: 2 )

Semoga keluarga Almarhum Ustaz Asri diberi kekuatan dan kesabaran oleh ALLAH S.W.T. dalam menempuh dugaan ini.

Joe said...

AL-Fatihah

feeq oo9 said...

alfatihah kpd ustaz asri..
beliau merupakan bintang yg sudah rebah ke bumi..
namun jasamu ttp kami kenang..
moga2 rohmu sentiasa dicucuri rahmat Allah..
he's a very gud person..
dedicated especially for him..

akucintaAllah said...

al fatehah...sesungguhnya akhiran hidup yg terbaik ialah apabila kita berada dlm keredhaanNYA.

Anonymous said...

semoga Allah mencucuri rahmat ke atasmu Ustaz..amin..

relevan said...

Semoge ustaz berbahagia di sana...AlFatihah..

zack09u said...

jasa mu tetap di kenang..semoga diri mu mendapat rahmat dari ilahi..

Azman & Azian & Zoey & Ryan said...

al-fateha ..semoga roh mu tenang di sana..

OMARA said...

Al-Fatehah untuk rakanku Ustaz Asri. Allah Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang... kepada rakan-rakan Ustaz dari Rabbani, terus hidupkan blog ini....

。◕‿◕。همبا الله said...

Al-Fatehah..

semoga rohnya dicucuri rahmat..

takziah kepada keluarga Ustaz..

Hamba ALLAH yang hina said...

semoga roh mu ditempatkan bersama golongan muqarrabin sahabat ku

http://musafirseoranghamba.blogspot.com

Musafir said...

Seorang lagi sahabat ku telah kebali ke rahmat ALLAH. Semoga engkau tenang dan bahagia disana. Ya ALLAH, tempatkanlah sahabat ku bersama golongan muqarrabin. AL FATIHAH buat mu, Mohd. Asri Ibrahim

ciksekretariat~ said...

salam'alaik..
sesungguhnya pemergian ustaz amat menyedihkan sy sbg seorang peminat setia kumpulan rabbani.. pemergianmu pasti dirindui kami..semoga ustaz ditempatkan dlm kalangan para solihin..amin ya rabbal alamin..

~anis~

Abdullah Magnus said...

Al-Fatihah.

umatMu said...

salam takziah buat keluarga ustaz asri..

"Ya Allah, permudahkanlah jalannya utk menuju ke syurgamu..ampunkanlah segala dosanya.." Amin..

AL-FATEHAH..

alblanco said...

al fatihah..

alblanco said...

al fatihah...

ehem said...

al-fatehah.........
smga arwah ditempatkan di tmpt org2 y beriman......

ehem said...

al-fatehah.........
smga arwah ditempatkan di tmpt org2 y beriman......

Anonymous said...

Assalamualikum...
Takziah kpd Keluarga Ustad Asri
moga tabah menghadapi dugaan ini..
Semoga dia tenang di sana... AMIN..
AL FATIHAH ~

latif said...

Al-fatehah...Moga roh allahyarham sentiasa dicucuri rahmat...Amin

Anonymous said...

Al-fatehah...Moga roh allahyarham sentiasa dicucuri rahmat...Amin

MAK TEH said...

al-fatihah buat allahyarham ustaz dan takziah buat keluarga besar ustaz.

Nara said...

Salam Takziah utk Kelurga Allahyarham Ustaz. Semoga Isteri & Anak-anak Arwah 'kuat' & 'tabah' dalam melalui 'ujian' Allah ini. Allah lebih menyayangi Arwah, oleh itu Arwah telah 'dijemput' awal olehNya. Berat mata yg memandang, berat lagi bahu yg memikul. Ramadhan & Syawal yg bakal menjelma bakal memutik rindu kami pada Arwah . Al-Fatihah.

Anonymous said...

Moga Allah SWT mencucuri rahmat ke atas roh nya...

LAH_BK said...

salam takziah buat kluarga ustz asri..
semoga roh ust ditempatkan bersama org2 yg soleh..
"Ya Allah, Engkau cucurilah rih ust asri dengan rahmatMu dan Kau hindarilahnya dari siksaan kubur dan api nerakaMu..dan Engkai permudahkanlah segala urusan harian keluarganya..amin ya Rabbal 'alamin.."

Walaupun tak pernah bersua,tetapi hanya tatapan gambar bersama menjadi kenangan...

Kita kehilangan sebutir permata dakwah yang cukup bernilai...
moga Allah memberkati ustz asri...

takbir 3x!!!

Anonymous said...

Hujan - Bila Aku Sudah Tiada

Bila, aku sudah tiada
Simpan semua lagu ku
Jangan di tangis selalu

Mungkin, itu sementara
Bila jumpa pengganti ku
jangan di lupakan aku

Pagi itu indah seperti biasa
Tidur yang lena terhenti di sana
Layap kuyu masih tak terdaya
Bukalah tingkap mu
Curahkan cahaya…

Siapa yang sangka
Bila tiba masa kita
Untuk pergi selamanya

Takkan terduga
Jika saat ni
Tuhan tentukan
Aku lah orangnya

Gelak tawa tangisan yang hiba
Kenangan kita masa di dunia
Alangkah indahnya jika
Kita mampu hidup selamanya…

Anonymous said...

petanda hampirnya kiamat apabila seorang demi seorang orang2 yang beriman kembali padaNya...moga arwah UST. ASRI tenang di sana..aminn..

nba-Nur said...

Assalamualaikum..

Al-Fatihah..

Buat keluarga Ustaz Asri..
Salam takziah diucapkan di atas pemergian Allahyarham.. Moga tabah dan sabar dalam menempuh cabaran dan ujian dariNya.

Moga Allah menempatkan Allahyarham bersama para syuhada' dan dikurniakan balasan syurga...AMIN.

Buat permata hati Allahyarham..
Mohd Nasimudin, 15, Mohd Fathi, 14, Nur Atikah, 12, Mohd Ilhan, 10, Sufiyah Munawarah, 6, dan Hamdi Rabbani, 4.

Moga kalian membesar menjadi insan berguna dan menjadi anak yang soleh dan solehah.

Buat ahli kumpulan Rabbani..
Teruskan perjuangan kalian dalam dakwah walaupun tanpa kehadiran Allahyarham. Kami tetap akan menyokong anda.

Zuridan Mohd Daud said...

Ya Allah tempatkan Ustaz Asri di dalam Syurga...

z said...

saya menangis mengenangkan pemergian ustaz. saya doakan ustaz berada di dalam rahmat Allah sentiasa. saya doakan agar keluarga ustaz tabah.

kehilangan ustaz membuatkan saya terasa, walaupun sebelum ini saya jarang mendengar lagu-lagu nasyid, dan mengikuti perkembangannya.

sukar dicari ganti orang seperti ustaz yang sentiasa tenang, senyum, dan baik hati. walaupun tak pernah bersua muka, kehilangan uztaz tetap dirasai.

terimakasih Allah kerana menganugerahkan kami orang seperti ustaz, semoga beliau tenang di sisi Mu, di sana Ya Allah.

.:: MuJahiDaH ::. said...

al-fatihah...
moga roh ustaz asri dicucuri rahmat dan t'golong orang2 yg bertaqwa...

Takziah juga kepada keluarga ustaz... moga tabah dgn dugaan ini..

.:: MuJahiDaH ::. said...

al-fatihah...
moga roh ustaz asri dicucuri rahmat dan t'golong orang2 yg bertaqwa...

Takziah juga kepada keluarga ustaz... moga tabah dgn dugaan ini..

zetty said...

salam tazkirah buat keluarga allahyarham us. asri ibrahim,semogo arwah tenang dan aman disamping amalan kebaikan yang dibekalkan dr dunia. saya amat sedih dan akan merindui wajahnya yang tenang dan tak lekang dengan senyuman ikhlas buat peminat2..
lirik dan lagu yang arwah alunkan akan sentiasa segar di dalam hidup disamping menjadi panduan hidup kita sebagai muslimin muslimat. amin...

Noor aini said...

Ya Allah ampunkan dosa dosa kami.
Kami adalah milikmu. Berilah kami kekuatan dan ketakwaan

Nazifa said...

Al-Fatihah buat Allahyarham Ust.Asri....pemergianmu dirasai oleh kita semua..

Nadirah Ahmad Azam said...

Alfatihah..

azROY said...

Alllahyarham adalah Sifu Nasyid yang sejati
al fatihah

AyanaAsham said...

Al-Fatihah...

helangsenja said...

Al-Fatihah..semoga bersama-sama para syuhada'..

NOR said...

Takziah buat keluarga arwah..beliau tetap dalam ingatan.alfatihah

AlowR said...

al-fatihah..smoga allah tmptkn rohnya bersama para aulia'..insyaallah..diharap yg patah tumbuh akan hilang berganti..demi Islam yg kte cintai..allahuakbar.

arekeyz said...

AL-FATIHAH BUAT UST ASRI IBRAHIM SEMOGA DIRIMU DISANA TENANG BERSAMA ORANG-ORANG YANG SOLEH AMIN

Anonymous said...

Al-Fatihah...Semoga Roh Allahyarham diCucuri Rahmat dan di Tempatkan di Kalangan Orang-Orang yang Beriman dan Beramal Soleh...Amin...

rezeki said...

Al-Fatihah buat Allahyarham Ustaz Asri. semoga segala pengorbanannya dalam menegakkan syiar islam melalui nasyid diberkati Allah dan ditempatkan rohnya dikalangan org yang beriman dan beramal soleh. Takziah buat keluarga.

PinKY wINKy INC (^_^) said...

Allahhuakbar, Allah Maha Besar Segala Puji Bagi Allah..sayu rasanya hati tika melihat blog yang sekarang hanya tinggal sejarah. Penulisnya telah pergi menyahut seruan ilahi dan semoga rohnya sentiasa di cucuri rahmat dan ditempatkan di sisi orang2 yang beriman. Harap sangat ada ahli kumpulan Rabbani yang akan meneruskan usaha Arwahyarham Asri ini dalam penulisan blog..kepada keluarga dan para sahabat arwahyarham, semoga tabah menghadapi dugaan, sesungguhnya dunia ini hanya pinjam2man, akhirat juga yang kekal. Sebaik2 perhiasan adalah wanita dan sebaik2 perhiasan dunia adalah wanita solehah..moga isteri arwahyarham asri dapat menjadi isteri yang solehah buat arwah semasa hayat, dan selepas ketiadaan arwah..AMIN

QalamHazin said...

Allah yuhibbuk..pemergianmu dinanti para bidadari syurga..smpai skarang ana masih terasa kehilanganmu..semoga rohmu tenang di sana wahai pejuang!!

Anonymous said...

masyallah... terkejut sangat! tahu berita ni jam 11 pagi iaitu setengah jam selepas Allahyarham pergi, melalu facebook. ku sangkakan itu gimik videoclip atau ap... namun setelah mendengar radio era... memg sah! Ya Allah... bertapa sedihnya hatiku ini, masih terasa hingga ke saat ini...
alunan nasyid dan zikrullahnya membuatkan aku tersedar dari lena yang panjang... ku tidak tahu mengapa... mengapa terlalu hiba atas kehilanganya, walaupun beliau bukanlah kenalan rapat... namun, dakwah yang di sampaikan melalui seni nasyid telah benar2 sampai tujunya... tunduk pada yang Esa... sesungguhnya dakwah mu telah mecapai matlmatnya.... semoga tiap kebaikan yang ku lakukan atas kesedaran alunan nasyid akan kembali kepadamu... Semoga Allah memberi kekuatan kepada balu dan anak2... sedangkan daku yang tiada kaitan ini berasa terlalu hiba, inikan pula keluarga ustaz... subhanallah....

Anonymous said...

ustaz... daku rindukan mu... entah mengapa air mata ini bergenang tatkala mendengar nasyid alunanmu! subhanallah...

::Dnaz:: said...

Al-fatihah..

Anonymous said...

Al Fateha ku ucapkan untuk mu, yang mendahului kami. Salam takziah ku ucapkan untuk keluarga mu. Semuga tabah menghadapi segala cabaran. Allah lebih menyayangi beliau & reda la....Ameen.

Anonymous said...

Salam Rindu... harap keluarga Allahyarham tabah... Saya terasa rindu untuk bertemu dengannya kelak... Permudahkan segala urusan kepada semua umat Islam... Setiap alunan zikir yang didengar, dipraktik dan di hafal dijanjikan pahala olehNYA kepada Beliau dan juga pengamal... Syukur ya ALLAH...

faiz said...

AL-FATIHAH..

Anonymous said...

salam ziarah...
al-fatehah buat Allahyarham Ustaz Asri Ibrahim...moga kau bahagia di sana
salam takziah buat anakanda, isteri, dan keluarga beliau yang ditinggalkan atas kepulangan Ustaz ASRI ke pangkuan Allah Pencipta sekelian alam..

rHAzeS m0HamAd said...

semoga allah tempatkan ustaz di kalangan solihin dan syuhada'..

ameen...

SuFy said...

sayu melihat..May Allah bless u..dlm kenangan..:-(

Mohd Nazrin bin Mohd Yassin , Siti Hajar Abdullah said...

AL-FATEHAH

Aidi Rahimi Ibrahim said...

Al Fatehah.

nisa' said...

Al-Fatihah...

Kami daripada HRA ENTERPRISE ingin mengucapkan takziah kepada keluara Ustaz Asri, dan takziah juga kepada seluruh umat Islam di Malaysia... Kitaa kehilangan da'i yang sungguh berjasa...

Walaupun tidak pernah kenal apatah lagi bersua muka... Kami dapat rasakan sejuknya aliran dakwahmu mendidik hati dan nurani...

Anonymous said...

ya ALLAH ya tuhanku sesungguhnye tugasnya telah sempurna.aku menangis sehingga hari esok.al fatihah.takziah buat keluarga ustaz asri

larahati said...

Semakin hari kehilangan ust asri semakin dirasai..tambahan pula pada bulan ramadhan ini kebiasaannya suara ust akn kedengaran dikaca tv..kini segalanya hanya tggl kenangan...namun disebalik kehilangan itu kita sendiri sesama muslimin harus bersama2 meneruskan perjuangan sebagai muslimin beriman seperti yang selalu dipesan oleh ust..

Semoga keluarga ust asri sentiasa tabah dengan kehilangan ini kerana kita pasti akan ketemu didunia yg abadi nnt.. dan semoga ALLAH tempatkan ust asri di kalangan hamba-hamba yang amat dikasihinya...amin..

mat sabung said...

al-fatihah

zureynee said...

salam...al fatehah...pergimu memang tak kembali lagi...moga rohmu ditempatkn di tempat org2 yg beriman...Amin...sehingga ke hari ini wpun hampir 3 minggu pemergianmu, airmata masih lagi mengalir tatkala mendgr alunan zikir n nasyid mu....

Aleeya said...

Al-fatihah

missmjgirl said...

rindunyer...padahal x pernah bersua dgn arwah ustaz..tapi, saban hari hingga kini masih terbayang2 senyuman arwah yg menyejukkan hati...rindu sgt kpd arwah..ya allah, walaupun aku bukan seorg muslim yg baik, tp aku mohon padamu, kau peliharalah arwah asri di alam sana..berilah kebahagiaan dan syurga akhirat yg dicarinya selama ini..syg ustaz..

narndesqa said...

Kepada anak2 ustaz asri, semoga tabah dan sabar menghadapi dugaan ini... memg berat dan pilu, namun itulah hakikat kehidupan yg sementara... banggalah bahawa ayahmu telah memberikan sumbangan besar dalam dakwah islamiah... kepada isteri ustaz, sabarlah dan cekalkan hati demi anak2... Al Fatehah

exedy said...

salam,

di kala saya menaip ini air mata saya sedang menitis. saya bukan peminat nasyid.tapi saya sudah mengenali irama ust. asri sejak di IPT lagi. saya pernah mengkritik usaha dakwahnya..tapi lama kelamaan baru saya dpt lihat hasilnya. beliau berjaya menarik ramai artis utk menyanyikan lagu2 dakwah.
tambah memilukan saya kerana saya tak sempat memohon maaf kepadanya. tapi saya tetap mengaguminya dlm diam.
ustaz..damailah ustaz di sana. setiap kali sebelum masuk waktu solat maghrib pasti terdengar zikir ustaz di astro oasis. saya sungguh terharu. seolah2 terbayang di mata saya zikrullah ustaz itu sedang menemani ustaz di kubur sentiasa. alangkah besarnya jasamu mengalunkan kalimah Allah..

al fatihah..

MaT ApLLE said...

al-fatehah untuk muhammad asri yang kini berada dia alam kubur

Khairudin said...

Semoga di tempatkan di kalangan orang-orang yang beriman

Anonymous said...

naqs said : Al-Fatihah buat mu ustaz Asri Ibrahim... Sempena syawal yang hampir tiba... Kuturut berasa kehilanganmu... Agak sayu... namun kupohon kekuatan dr Allah untuk keluargamu... Pastinya suatu yang amat terasa bilamana seorang ayah yang baik, yang setia menemani, yg bersama membelai kasih sayang tiba2 tiada... bukan sementar... tetapi selamanya...

Anonymous said...

Masyallah, mlm tadi sy bermimpi melihat mayat Utz Asri tidak reput, putih bercaya,wajahnye senyum..Semoga Allah menempatkan Utz bersama2 org yg beriman..amin..Ya Allah berilah kami petunjuk kepada hamba2 mu yg masih didunia ini..jgnlah kami tertipu dgn perkara dunia yg sementara ini..amin.

kk said...

Semoga roh ustaz berada dikalangan orang-orang yang beriman...

BATU BERSURAT said...

Sedih bila "beliau" ada tak siapa ziarah blog ni, jauh sekali tinggal komen. Tak sapa pun cari "beliau". Bila "beliau" dah tiada komen sampai 300 lebih...pandai pula cari blog "beliau"... kenapa kita macam ni?

Al Quds Travel said...

Al Quds Travel Welcome You :-

"FIESTA ALQUDS TRAVEL FAIR"
Date : 10,11,12 December 2009
Time : 10.30 am - 10.00 pm
Venue : Ruang Legar KB Mall K.Bharu
Organizer : Al Quds Travel Sdn Bhd
Tel No : 609-747 9999

Diskaun hebat untuk semua
pakej pelancongan!!!

Anonymous said...

Ayah saya menonton "Ustaz Asri dlama kenangan" yg disiarkan TV3 pd rabu, lewat malam 4/11 yg lalu.
Rupa2nya ayah saya menyusul ustaz...ayah saya diserang sakit jantung jam 1 pagi dan meninggal dunia 9/11. ALfatihah buat arwah ustaz Asri dan ayah saya. Semoga Allah merahmati mereka dan ditempatkan di kalangan orang2 yg soleh.

yannyroselee said...

Al-Fatihah..

PuMpK!n said...

mari kita same2 sedekahkn al-fatihah..smoga roh beliau di tmptkn b'sama org2 yg beriman..amin..

Muhammad Fauzan b. Mohd Azhar said...

tuan banyak nye komen

Anonymous said...

sehingga kini aku rasakan dia kekal setia berada di sisi mengalunkan zikir dan alunan merdu. Benar, ku rindukannya

Anonymous said...

Semoga roh Ustaz Asri dicucuri rahmat. Al Fatihah.
Buat keluarga Ustaz di harap dapat bersabar dan tabah kerana Allah lebih menyayangi beliau.
Di harap juga Rabbani teruskan usaha dan dakwah anda.

rumaisha said...

Setahun pemergianmu.. semoga aman di sana..

mohd nabil said...

Al fatihah .

mohd nabil said...

Al fatihah .

mFaiz said...

subhanallah....sj google album lama arwah, Rintihan Zikrullah. terjumpa link ke blog arwah...semoga keluarga terus tabah dan redha, dan arwah tergolong dgn mereka2 yg beriman dan mendapat rahmat penuh dr Allah~

(nak 3 tahun dah...tp radio2, TV, mana2 majlis@lokasi, mp3@laptop masing2 maseh lg segar dan terngiang2 kelunakan suara arwah)
p/s: hilangnya sebuah permata...

Raja Marliza said...

Al-Fatihah...buat alm.ust.Asri...

Semoga Allah SWT memberikan rahmatNya
kepada Alm....Amiiiin.

Anonymous said...

I'm gone to tell my little brother, that he should also go to see this weblog on regular basis to take updated from most recent gossip.

My web-site online graduate certificate

IBU RISKA said...

Saya sangat bersyukur atas rahmat yg diberikan kepada saya dibulan ini karna alhamdulillah melalui MBAH RAWAIRE saya sekaran sudah bisa sukses atas nomor yg diberikan kepada saya dan saya yg dulunya cuma seorang TKW dari singapur yg gajinya tidak pernah mencukupi kebutuhan keluarga saya dikampun dan alhamdulillah berkat bantuan MBAH RAWAIRE kini saya sudah bisa pulang kampun,saya bersama keluarga dikampun sudah punya usaha sendiri dan saya tidak pernah menyanka kalau saya bisah seperti ini,jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH RAWAIRE di nomor 085-316-106-111...karna alhamdulillah saya menan nomor togel dari MBAH dan kalau uang indonesia 750 juta,,ini bukan rekayasa dari saya dari IBU RISKA.untuk lebih lenkapnya silahkan buka SITUS MBAH RAWAIRE












Saya sangat bersyukur atas rahmat yg diberikan kepada saya dibulan ini karna alhamdulillah melalui MBAH RAWAIRE saya sekaran sudah bisa sukses atas nomor yg diberikan kepada saya dan saya yg dulunya cuma seorang TKW dari singapur yg gajinya tidak pernah mencukupi kebutuhan keluarga saya dikampun dan alhamdulillah berkat bantuan MBAH RAWAIRE kini saya sudah bisa pulang kampun,saya bersama keluarga dikampun sudah punya usaha sendiri dan saya tidak pernah menyanka kalau saya bisah seperti ini,jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH RAWAIRE di nomor 085-316-106-111...karna alhamdulillah saya menan nomor togel dari MBAH dan kalau uang indonesia 750 juta,,ini bukan rekayasa dari saya dari IBU RISKA.untuk lebih lenkapnya silahkan buka SITUS MBAH RAWAIRE



«Oldest ‹Older   201 – 376 of 376   Newer› Newest»