Monday, May 18, 2009

28feb 2009. kenangan manis.. dpt bersama sama dgn mereka semua dlm konsert yg kami sendiri anjurkan.moga moga peristiwa ini juga kenangan manis buat mereka semua...syukran yg tak terhingga buat mereka semua...moga sudi bersama lagi.

375 comments:

1 – 200 of 375   Newer›   Newest»
nasirdamanhour said...

salam...teruskan perjuangan menagakkan syi'ar Islam...

Roslan said...

al-fatehah!

Anonymous said...

semoga Allah memberkatimu

fajridil adha said...

Al-Fatehah

Kudu said...

al-fatihah! beliau meninggal karena sakit jantung... pemergiannya didoakan tergolong dikalangan orang2 beriman... perginya amat mudah... jasanya tinggi... perkertinya mulia

mudin001 said...

Al-Fatihah.

Salam takziah buat kaum keluarga Ustaz.

Anonymous said...

Al Fatihah...salam takziah untuk keluarga.

Anonymous said...

AlFaatihah...
Salam Takziah keatas keluarga dan sahabat Ustaz Asri yang ditinggalkan...
Semoga Beliau Damai Di Sana.

"Dia merinduimu dan menjemputmu sebelum aku... wajarnya aku cemburu...
Entah bila pula giliranku?
Tugasmu telah sempurna... bertemulah Cinta Agungmu yang saban hari didambakan...
Hilangkanlah rindumu dulu... pastinya kami juga bakal menyusul kesitu.."
Al-Faatihah

bluefroggie said...

Al-Fatihah..

Anonymous said...

salam takziah buat Allahyarham Asri..

Anonymous said...

Assalamulaikum..
Takziah buat keluarga ustaz dan Al-Fatehah buat ustaz...
Perjalanan yang menemui titik nokhtah..
Tapi tidak bagi HambaNya yang terpilih dan berfikir..
Perjalanan di alam lain menanti berbhagialah bagi mereka yang berpegang teguh pada tali Allah...
Sesunggunghnya Kamu meninggalkan generasi yang akan menyambung seruan dakwahmu, biar apa cara sekalipun....

Berbahagialah dirimu di sana,,cuma aku di sini yang tak pasti bilakah dan dimanakah ajalku....
Allah..padaMu aku berserah..

Ibnu Husain El-Qahiry said...

Salam..
kita kehilangan sebutir permata dakwah di arena seni...
semoga allah tempatkan beliau di kalangan orang2 soleh.. amin.

faezuddin said...

ya allah...kami kehilngan butir permata...hari demi hari....adakah ini petanda dunia ini makin tua...mmg pasti janji Allah...moga rohnya dirahmati dan segala amal dan dakwah demi islam diberkati Nya....kami mohon pada Mu ya Allah....ampunilah kami...atas segala dosa2 kami...al fatihah....

Putri Leyla said...

Al-Fatihah.
Salam takziah buat kaum keluarga Ustaz. Amin...

Badrul Aini Sha'ari said...

salam takziah...

saffmukmin said...

salam takziah..

Anonymous said...

salam takziah utk keluarga ustaz..
sesungguhnya Allah amat menyayangi beliau.

in.cek.syah said...

Alfatihah

adikacu said...

takziah buat keluarga ustz asri.

hilang permata permata seni

Rock Oi! said...

al-fatehah..semoga roh arwah di tempatkan di kalangan org2 yg soleh,,Amin

fairuz iryani said...

salam takziah ...buat keluarga arwah tabahkan hati...Al fatihah..

Che Ahmad said...

"Ketua kumpulan nasyid Rabbani, Asri Ibrahim meninggal dunia di Hospital Pantai, di sini, kira-kira jam 11 pagi tadi kerana sakit jantung.

Allahyarham Asri dilaporkan pengsan ketika mengendalikan program Syahadah musim kelima di Angkasapuri, sebelum dikejarkan ke hospital berkenaan."

Al-Fatihah... semoga ruh beliau dicucuri rahmat Allah SWT.

Berita yang sangat menyedihkan...

Ummu Ainul said...

semoga Allah mencucuri rahmat ke atasnya

almukminun said...

Semoga Almarhum dirahmati ALLAH SWT..Al-Fatihah buat Almarhum.moga terus tabah buat ahli keluarga dan teman-teman seperjuangan Almarhum..

Anonymous said...

Al-Fatihah..

zizulk said...

AlFatihah.
Salam takziah
Kematian ini juga satu anugerah dari Allah. Allah tamat ujian dunia untuk beliau.
Semuga Allah tempat beliau di kalangan orang soleh..amin

Anonymous said...

Alfatihah..kepada keluarga ustaz moga roh arwah dicucuri rahmat...kami kehilangan seorang pendakwah hebat. kami membesar dengan lagu, doa, zikir dan nasihat ustaz asri.semoga jasa yang ditaburkan dapat ganjaran disisi Allah SWT

MyIkhtiar said...

Salam takziah...

Fariz said...

takziah..

semoga Allah mengampuni beliau dan memasukkan beliau ke dalam syurgaNya

yan said...

takziah alfatihah:(

Nor Manfuzah said...

al-fatihah...semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dr golongan org2 yg beriman..amin....

Anonymous said...

Al Fatihah

Takziah kepada keluarga & semoga roh allahyarham dikumpulkan bersama mereka yang beriman.

Anonymous said...

Al Fatihah

Takziah kepada keluarga & semoga roh allahyarham dikumpulkan bersama mereka yang beriman.

Udin Sambest said...

Al-fatihah...semoga rohnya dicucuri rahmat bersama para syuhada'...ameen...

Uncle G said...

al-fatehah...

semoga rohnya dicucuri rahmat. salam takziah buat keluarga beliau

Mrs Jiwakacau said...

Al-fatihah

ken said...

Moga beliau mendapat keredhaan-Nya yang dicari-carinya selama ini...

ken said...

Moga beliau mendapat keredhaan-Nya yang dicari-carinya selama ini...

Minn said...

al fatihah buat ustaz, semoga Allah SWT menempatkannya bersama para syuhadah..

aida said...

salam ...........

al-Fatehah!Allah lebih menyayangimu....

MISS ZEK said...

Al-Fatehah

Ina Hashim said...

Al Fatehah buat arwah...semoga rohnya ditempatkan bersama golongan yg beriman

shahrilrahman said...

salam takziah utk keluarga ustaz asri
semoga roh dicucuri rahmat

MasTerPieCe & keluara

miss zek said...

Al-Fatehah...
Semoga rohnya dicucuri rahmat & ditempat ddlm golongan org yg beriman.. Amin

Nurfadhilah Md. Khalid said...

Takziah buat keluarga Allahyarham Ustaz Asri.. Semoga rohnya dicucuri rahmat Allah S.W.T dan ditempatkan dlm golongan org2 yg soleh.

"pergimu tidak kembali, kehilanganmu tidak terganti"

Sesungguhnya Allah lebih menyayangimu..

Al-Fatihah.

Naim Jalil said...

Salam Takziah,
Ustaz pergi dulu mengejar syurga. Semoga apa yang ustaz tinggalkan menjadi pedoman kami...

aiiiiiman said...

Telah selesai sudah tugasmu di dunia.Moga di akhirat sana adalah tempat meraih segala hasil tuaian yang telah diusahakan selama ini.Al Fatihah

Syefa Amanina said...

Al Fatihah....

Semoga Allah menempatkan Ustaz Asri dikalangan orang2 yang beriman..
Amiin...

ijoks2009 said...

Salam Takziah dari blog"Kami Sokong Tokguru"

Pemergiannya satu kehilangan bagi dunia hiburan Islam.Takziah dari kami untuk keluarga dan teman-teman Allahyarham.

Al-Fatihah..

umialia said...

dimana dikebumi?
nak ziarah di mana
siapa tahu,sila umumkan

najmiah said...

Al-Fatihah. Semoga ditempatkan bersama roh orang-orang yang beriman.

Masayu Ahmad said...

Al-Fatihah

helmy foto said...

Al-Fatehah!
Semoga berada dalam golongan oran2 yang bertakwan,amin

Asan Taring said...

al-Fatihah

helmy foto said...

Al-Fatehah!
Semoga berada dalam golongan orang2 yang bertakwa,amin

aliffnajmi said...

Al-fatihah.
Semoga roh beliau sentiasa dicucuri rahmat dan limpah kasih Allah SWT.

Salam takziah utk keluarga ustaz.

Anonymous said...

Alfatihah. Semoga ditempatkan orang orang yang saleh. amin

salafussoleh said...

Pergi Tak Kembali

Setiap insan pasti merasa
Saat perpisahan terakhir
Dunia yang fana akan ditinggalkan
Hanya amalan yang dibawa

Terdengar sayup surah dibaca
Sayunya alunan suara
Cemas di dada...lemah tak bermaya
Terbuka hijab di depan mata

Selamat tinggal pada semua
Berpisahlah kita selamanya
Kita tak sama nasib di sana
Baikkah atau sebaliknya

Amalan dan takwa jadi bekalan
Sejahtera bahagia pulang...ke sana

Sekujur badan berselimut putih
Rebah bersemadi sendiri
Mengharap kasih anak dan isteri
Apa mungkin pahala dikirim

Terbaring sempit seluas pusara
Soal-bicara terus bermula
Sesal dan insaf tak berguna lagi
Hancurlah jasad dimamah bumi

Berpisah sudah segalanya
Yang tinggal hanyalah kenangan
Diiring doa dan air mata
Yang pergi takkan kembali lagi

salafussoleh said...
This comment has been removed by the author.
♥sAzALOvEwAN♥ said...

Aku adalah pengejar syurga akhirat,bagiku dunia ini adalah tempat mempersiapkan segala sesuatu untuk meraih syurga akhirat;aku yakin bahawa syurga akhirat tidak akan pernah dapat aku raih kecuali aku boleh menikmati syurga dunia terlebih dahulu.Maka rumah dan keluargaku adalah syurga dunia paling indah buatku. Tempat kerja syurga dunia harianku. Tetangga, masyarakat,dan bangsa adalah syurga duniaku yang lebih luas.Ke manapun dan sampai bila-bila pun syurgaku selalu bersamaku...

smoga ustaz aman di sana..dan di tempat dgn org2 yg beriman,,amEeeEen!!

Kami said...

al-fatihah..

kehilanganmu dirasai..semoga rohmu ditempatkan dalam golongan orang yang beriman..

Mr.EJ said...

Al-Fatihah utk Ustaz Asri.Semoga Rohnye dicucuri rahmat .

Sharifah said...

AL FATIHAH...

Sharifah said...

AL FATIHAH

Eila & sahabt di JPN sarawak said...

takziah buat keluarga dan sahabat2 Rabbani....Semoga arwah di cucuri rahmat...dan di tempatkan bersama golongan2 yang beriman dan soleh...AMIN....

Anonymous said...

Sahabat,
Andainya kematianku ini kau tangisi
Pusaraku kau siram dengan air matamu
Maka diatas tulang belulangku yang sudah hancur luluh
Nyalakan obor untuk ummat ini
Dan lanjutkan gerak merebut kemenangan

Sahabat,
Kematianku hanyalah suatu perjalanan
Memenuhi panggilan kekasih yang merindu
Teman-teman indah di syurga Tuhan
Terhampar menanti
Burung-burungnya berpesta menanti ku
Dan berbahagialah hidupku disana

Sahabat,
Cahaya kegelapan pastikan lebur
Fajarkan menyingsing
Dan alam ini kan disinari cahaya lagi
Relakanlah rohku terbang menjelang rindunya
Jangan gentar berkelana ke alam abadi
Disana cahaya fajar memancar

IbnuNafis said...

Surah Al Fatihah ini, pahalanya ku beri kepada Ustaz Asri..

Semoga ALlah menempatkan beliau di kalangan mereka yang soleh, dirahmatiNya.. Aminn Ya Robb

Di suatu masa nanti, kami akan menyusul pula...

Al Fatihah

Ismandi FIRDAUS said...

salam..

Tatkala mendengar berita pemergianmu.. hati terasa sebak.. namun air mata tidak terus mengalir..

Namun setelah beberapa ketika menatap blog yang tidak akan dapat dibaca si empunya... genangan air mata ini tidak mampu untuk ku tahan lagi...

Berbahagialah engkau di sana sahabatku ustaz kerana doa kami semua sentiasa mengiringi pemergianmu. Amin.. Al-Fatehah..

Ikhlas~Ismandi FIRDAUS dan sahabat Firdaus yang lain..

Ubaid Madani said...

semoga rohmu ditempatkan bersama para solihin,takziah pd keluarga dan anaknya di darul furqan,anak yg solih yg bakal mendoakan ayahnya,aterima juga kerana jasa allahyarham sumbangkan pd kutipan dana tahfiz darul furqan..konsert di hotel singahsana,,,alfatihah

tariq ziad said...

takziah kepada keluarga ustaz asri, berbanggalah kerana mempunyai seorang syahid sbg ahli keluarga antum semua..insyaallah


sama2 kita susuri
perjuangan intifadhah beliau..

alfatihah..

Iman said...

sayangnyer Asri tak dpt meneruskan blog nie buat selama-lamanyer :c Al-Fatihah

ibnatussolehah said...

Al-fatihah buat Allahyarham Us. Asri.
salam takziah buat keluarga beliau.
Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama-sama golongan muttaqin..Ameen

Datu pitung said...

salam

Al Fatihah..

ucapan takziah kepada keluarga Allahyarham..semoga roh nya di cucuri rahmat. amin.

At-Toy-yib said...

Al Fatihah.
Semoga rohnya dicucuri rahmat.
Sedih sgt sgt. Perjuangannya akan terus dikenang.

"...yang pergi takkan kembali lagi"

Anonymous said...

al-fatihah.. semuga Allah merahmatimu ustaz.

saiful said...

Al-Fatihah

Salam Takziah...

AienAiril said...

salam takziah buat keluarga ust asri
semoga rohnya dicucuri rahmat dan berada di kalangan mereka yang bertakwa..
Al_Fatihah

alFaqir arRaji said...

Allah bersamamu insya Allah....semua akan pergi x kembali ke dunia... selamat berada di alam baru...
takziah untuk keluarga

Kartunis Gandum® said...

"Apabila telah datang ajal mereka, tidak akan dapat mengundurkannya barang sesaat pun dan tidak (pula) mendahulukannya. " (Q.S. Yunus:49)

AL FATEHA

Bismillâh ir-rahmân ir-rahîm

Al-hamdulillâhi rabb il-âlamîn
Ar-rahmân ir-rahîm
Mâliki yawm id-dîn
Iyyâka na`budu wa iyyâka nasta`în
Ihdinâ s-sirât al-mustaqîm
Sirât al-ladhîna an`amta `alayhim
Ghayr il-maghdûbi `alayhim wa la d-dâlîn
Amin

Anonymous said...

salam..takziah kepada keluarga ustaz asri...moga rohnye di cucuri rahmat ALLAH..kehilanganmu amat di rasai..juga sebagai pengjaran bg mnusia..mati akn menjemput kita smua..moga aman bersemadi di sna..
Al-Fatihah...amin...

Anonymous said...

salam..takziah kepada keluarga ustaz asri...moga rohnye di cucuri rahmat ALLAH..kehilanganmu amat di rasai..juga sebagai pengjaran bg mnusia..mati akn menjemput kita smua..moga aman bersemadi di sna..
Al-Fatihah...amin...

zackzulkafli said...

Salam takziah buat keluarga ustaz Asri Rabbani,
semoga pemergianmu akn ditempatkan dikalangan org2 yg beriman..
InsyaALLAH..

bintang7 said...

salam takziah utk keluarga ustaz asri,semoga Allah mencucuri rahmat keatas roh nya...aminn & Al-fatihah

bintang7 said...

salam takziah utk keluarga ustaz asri,semoga Allah mencucuri rahmat keatas roh nya...aminn & Al-fatihah

mimie said...

semoga Allah mencucuri rahmat kpd Allahyarham..
Amin..

Anonymous said...

salam..takziah buat keluarga ustaz...moga roh nye dicucuri rahmat..kehilangan nye amat di rasai..moga jadi pengajaran pd kte bhawa mati akan menjemput kte pula selepas ini...mogs beliau aman bersemadi di sana..Al-Fatihah..
Amin...

Fahmishah said...

Yang kekal hanyalah Allah. Semoga mendapat rahmat dan belas kasihan di sisi Allah.

Tuah Alwi said...

Salam.... Insyallah beliau akan mendapat Syurga Akhirat seperti yang didoakannya... Amin..

dS said...

Salam takziah utk keluarga Ustaz Asri,semoga Allah swt mencucuri rahmat keatas rohnya... Amin & Al-fatihah.

wsawm said...

rindu dakwah,suaramu,SEMOGA ALLAH MERAHMATI ROHMU...

CJ said...

takziah kpd keluarga ustaz asri. moga arwah bersama para solihin.

~ dr sahabat lama dr klang.~

Latepackers said...

al-fatihah... semoga jannatul firdaus menantimu di sana.. amin..

littleCALIPH said...

Dalam banyak2 penasyid,

Ust Asri lah yang plaing dekat di hatiku.

Selain wajahnya yang mencerminkan wajah bapaku dan sekeping foto bersama,
suara hatinya bersama dakwah amat menyentuh jiwa ku.

Takkan ada yang sama dengannya.

Tak apa.
Satu dunia menjadi saksi segala amalan kebaikan beliau.
InsyaAllah, Allah akan mencucuri rahmat Ust Asri.

Beliau tinggalkan seruan dakwah untuk kita terus perjuangkan!

Al-Fatihah!

NANA said...

al-fatihah...

Azrin Samsudin said...

Dunia menyaksikan segala amalan baik mu, semoga Allah swt membalasnya dengan syurga seperti yang dipohon oleh Ust. Asri..

Selamat tinggal buat selamanya..semoga berada bersama-sama mereka yang solihin, Amin

din said...

al-fatehah

aryllia said...

AL-FATEHAH...

Adnazthie said...

Salam takziah buat keluarga Ustaz Asri. Kita kehilangan sebutir bintang dakwah. Semoga nasyid dendangan nasyid Allahyarham bersama sahabatnya akan menjadi kenang-kenangan dan rindu-rinduan. Semoga ALLAH memberkati perjuangan beliau selama ini.
Al Fatehah

Anonymous said...

al-faatehah....semoga ALLAH taala menempatkannya bersama2 dgn hamba2NYA yg soleh.....

Abir Abhar said...

al fatihah..
takziah kepada keluarga ustaz..
semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang yang beriman

Shahir Jamalludin said...

salam takziah buat keluarga allahyarham.

*Baby_L* said...

assalamualaikum

marilah kita sama2 mendoakan kesejahteraan beliau di sana. esok lusa, giliran kita pula menyusul...

*Baby_L* said...

assalamualaikum

marilah kita sama2 mendoakan kesejahteraan beliau di sana. esok lusa, giliran kita pula menyusul...

Mohamad Azhar Ibn Tormodi Ad-Dawamy said...

Al-Fatihah buat Ust Mohamad Asri Bin Ibrahim.. Terima kasih kerana mentarbiyah jiwaku dengan irama nasyid mu.. Sejak dari ku berumur 16 tahun dan kini telah 19 tahun berlalu kenangan bersama irama mu tidak mungkin kan padam.. Aku yakin usaha dakwahmu melalui seni itu diterima dan mendapat ganjaran dari Allah sebagai amal jariah buat mu di sana nanti.. Kaulah pengasas irama nasyid contemporary yang mendidik jiwa yang layu dengan Zikrullah.. Amanlah dikau disana..

TENGKU MOHD FnD said...

Hanya ALLAH MAHA MENGETAHUI....Ya ALLAH ....Tempatkanlah allahyarham Ustaz Asri bersama-sama orang yang ENGKAU kasihi..AL FATIHAH

UsahawanForex.com said...

Al- Fatehah,,semoga pengorbanan Allahyarham Asri smasa di dunia mendapat tempat sebaikknya di sisi Allwah SWT ..Amin...

Fit09 said...

"Aku adalah pengejar syurga akhirat,bagiku dunia ini adalah tempat mempersiapkan segala sesuatu untuk meraih syurga akhirat"
InsyaAllah, kamu sedang menuju ke syurga Allah....Salam takziah......Al Fatihah.....

Fit09 said...

"Aku adalah pengejar syurga akhirat,bagiku dunia ini adalah tempat mempersiapkan segala sesuatu untuk meraih syurga akhirat"
InsyaAllah, kamu sedang menuju ke syurga Allah....Salam Takziah....Al-Fatihah

Fit09 said...

"Aku adalah pengejar syurga akhirat,bagiku dunia ini adalah tempat mempersiapkan segala sesuatu untuk meraih syurga akhirat"
InsyaAllah, kamu sedang menuju ke syurga Allah.....Salam Takziah.....Al-Fatihah

zubir daud said...

fitrah kehidupan..
setiap yg hidup pasti akan mati..

kehilanganmu begitu kami rasai..
semoga Allah merahmatimu..
"Ya Allah tempatkanlah rohnya bersama-sama orang yang Kau kasihi..amin"

Nurul 'Atiya said...

al fatihah..
salam takziah.

UKM said...

pemergianmu amat dirasai oleh semua peminat-peminatmu khususnya dan rakyat malaysia amnya..perjuanganmu dlm menyebarkan dakwah Islam melalui nasyid amat berguna untuk kami semua.semoga rohmu ditempatkan dlam kalangan org2 beriman..

salam takziah diucapkan kepada keluarga arwah.sempena mlm jumaat ni, marilah sma2 kita bacakan yassin untuk disedekahkan kpd arwah.. Al-Fatihah

MrYusSmile said...

Al-Fatihah...
buat mu seorg penghibur, seorang pendakwah.
segala yg kamu berikan kpd kami.. adalah satu kurniaan dan didikan yg tidak b'belah bahagi..semoga roh nya di tempatkan dikalangan orang2 yg beriman.. Amin.

din said...

Allah lebih menyayangi ustaz. Moga roh ustaz diangkat bersamaNya di sana...

Anonymous said...

Takziah buat keluarga Allahyarham Ust Asri Bin Ibrahim. Kehilangan yg benar2 dirasai, baru beberapa hari lepas berbual. Dan ust ade beritahu mengenai rakan2 yg meraikan ulang tahun Ust pada 3hb ogos di Teratak Hijjaz. Semoga rohnya ditempatkan dikalangan para2 aulia. Budimu, ikhlasmu dan jasamu tidak dpt ditukar ganti Ust. Hanya doa dan yassin yg dapat kami kirimkan sebagai hadiah utk Ust di sana.. Al-fatihah... Linda.arshad JB

Hanafiah said...

Salam takziah untuk seisi keluarga. Moga Allah merahmati rohnya. Al-Fatehah.

Artiskini said...

Al-fatihah..semoga dirahmati dan diberkati

lupekanje said...

merindui alunan tarhimmu...di subuh sunyi...

Pergilah dahulu, masa kami akan tiba jua ...

Allahummagfirlahu warhamhu waafihi wa`fuanhu

Anonymous said...

Air mata lelaki ni sering menitis keinsafan tatkala terdengar laungan azan mu.. Semuga Allah menempatkan mu dikalangan orang orang yang dikasihiNya. Amin..

Al FAtihah.. ..

Ikhlas,
Halim.

mijie said...

al fatihah
semoga rohnya akan di cucuri rahmat

setiap yg hidup pasti akan merasai mati

cikgu solehah said...

takziah buat keluarga ustaz, moga tabah menghadapi ujian ini, ustaz asri satu dalam seribu, pergi meninggalkan ilmu bermanfaat yg sangat wajar utk diwarisi, saya akan contohi semangat waja ustaz.

zack said...

salam,
al fatehah buat arwah....moga roh nya sentiasa ditempatkan dikalangan para solihin....jasa ustaz dalam berdakwah menerusi akan saya sentiasa kenang...moga keluara arwah diberi ketenangan hendaknya....

Gunners & Roses said...

insan yang layak dijadikan role model di kalangan artis dan kita semua amnya.Al-Fatihah...

Anonymous said...

al fatihah. Satu kehilangan besar dalam perjuangan nasyid tanahair. Semoga di tempatkan dalam golongan orang-orang yang beriman dan beramal soleh.

Amri Rani said...

Semoga rohmu bersama para salihin...
Amin.

Nong said...

Al-fatehah...

Salam takziah untuk keluarga ustaz...

MofiR said...

Al-Fatihah...

Takziah diucapkan kepada ahli keluarga ustaz asri...

semoga kalian semua tabah menghadapi ujian daripada Allah ini..

Semoga arwah ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman dan beramal soleh...

Ameen...

NiZaWa^^ said...

Al-Fatehah buat ustaz..

Jeng!Jeng!Jeng! said...

Salam takziah buat keluarga ustaz.. pemergian yang bakal dirindui...terima kasih di atas lirik2 yang memberi manafaat.... mudah-mudahan mendapat keredhaan Allah.. Al fateha.

Razali said...

Salam Takziah Untuk Ahli Keluarga Allahyarham Ustaz Asri .... Al fatihah!

keyLa said...

salam takziah buat keluarga ustz asri..

alfatihah..
moga dicucuri rahmat ke atas rohnya..insyaAllah

miesha said...

Al-fatihah...
salam takziah buat ahli keluarga allahyarham ustaz asri.

BAIT AL-AMIN said...

Alfatihah buat Allahyarham Ustaz Asri...Ya Allah engkau cucurilah rahmat ke atas rohnya bersama dengan orang-orang yang beramal soleh.
Dua hari lepas aku membeli cd Al-mathurat alunan suara ustaz Asri.Belum sempat untuk aku dengar...entah mengapa hari ini pagi-pagi lagi aku dah pasang kat komputer aku, berkali-kali aku ulang sampai ke petang,..masyaAllah merdunya alunan suara ustaz Asri..lantas terdetik dihati..InsyaAllah Sambutan Rumah Terbuka Aidilfiti di Rumah Anak-anak yatim aku nanti nak minta Abg Itolara jemput ustaz Asri dan rabbani. Petang tadi telefon Abg Itolara..aku dimaklumkan Ustaz Asri telah kembali kerahmatullah hari ini..tatkala mendapat berita tersebut, hanya Allah sahaja yang tahu bertapa sedihnya aku rasakan kerana kehilangan Allahyarham yang sangat-sangat aku kagumi...terlalu mulia hatinya tatkala bila terkenang ketika bersahabat dan mengenalinya.Ingin rasanya untuk aku turut bersembahyang jenazah buat kali terakhir untuknya...namun apakan daya jarak memisahkan. Alhamdulillah...yang mampu aku titipkan selepas solat maghrib tadi aku dan anak-anak yatim Bait Al-Amin menghadiahkan bacaan yassin dan tahlil buat Allahyarham...Semoga Rohmu Dicucuri Rahmat...Amin..ALFATIHAH.

Dari Anak-anak Yatim Bait Al-Amin.

Anonymous said...

Al-fatehah dan salam takziah buat keluarga ustaz asri.

Saya telah mendengar nasyid ustaz dari mula kemunculan dengan nama Nada murni. Semua lagu nasyid beliau amat memberikan kesan kepada saya.

Semua rohnya di cucuri rahmat dan termasuk di dalam golongan orang yang beriman. Amin.

hurin said...

Ustaz,
akan terus merinduimu.

Selamat berehat Ustaz!

Untuk keluarga Allahyarham,
teruskan kehidupan, berbanggalah kalian kerana sempat bersama permata agama ini semasa hayatnya. Salam sayang..

dwin7 said...

al fatihah buat mu

Allahmumma aghfirlahu warhamhu

amin..

nor azlina said...

al-fatihah dan salam takziah buat keluarganya..

nor azlina said...

al-fatihah dan salam takziah buat keluarganya..

Fikri Aziz said...

Assalammualaikum w.b.t,

pertamanya takziah kepada keluarga ust asri, alfatihah ditujukan kepada ust asri, semoga rohnya berada ditempat terpuji dan dikalangan orang yang beramal soleh... saya masih terngiang2 alunan nyanyian ust asri yang memuji allah s.w.t.... semoga apa yang ditinggalkan menjadi dakwah perjuangan islam... amin...

wasalam

RosyFitrah said...

Al Fatihah buat Ustaz Asri...Takziah buat keluarga beliau..
Lagu2 nasyid dan bacaan zikir/ alQuran daripada suaramu itu menjadi penyambung dakwah duniawi...

Kay said...

Al-fatihah
moga rohmu dicucuri rahmat Yang Maha Esa

Farah Atikah said...

salam. Alfatihah untuk arwah. Sesungguhnya, dunia nasyid kehilangan seorang penyumbang kepada kemajuan industri nasyid malaysia itu sendiri. Semoga roh beliau dirahmati. Terima kasih atas perjuangan Ustadz..walaupun yg empunya diri sudah tiada, tetapi jasa dan sumbangan akan sentiasa diingati. Alfatihah sekali lagi.

Anonymous said...

Al-fatihah..salam takziah untuk keluarga ustaz...moga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang2 yg beriman..

Mohd Razif Abdul Razak said...

Takziah buat keluarga Allahyarham..

Anonymous said...

Al- Fatihah.

From pioneering the 'indie' nasyid dakwah with Nada Murni to the glamour of Rabbani, arwah was a definite legend and idol.

May Allah bless his soul. Amin.

NHAP said...

slam takziah buat keluarga ustz...
insyaAllah, pemergiannya adalah jemputan yang dirindu... telahtiba masanya untuk ke syurga yang lebih abadi...
smoga keazaman dan kkuatannya dalam menyebarkan dakwah mjadi ikutan semua...
\cemburu: mampukah aku meraih cintaNya sbagaimana yang dia telah lakukan....wallahualam...

al-fatihah

U-HAH said...

Allah, selamatkanlah keluarga yang ditinggalkan ust asri...moga mereka terus kuat meladeni kehidupan dunia ini...amin

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

al-fatihah...

semoga pemergianmu yang tidak akan kembali ini dipermudahkan segala perjalanannya... amin.

ZAIEM AL- HILMEE said...

Salam ustaz.. kenangan beramah dgn ustaz di Kota Kinabalu tak akan ana lupakan sampai bila2.. Ustaz merupakan pejuang dan pahlawan Islam di medan nasyid. Ana doakan semoga ustaz berbahagia di alam sana.. Al-Fatihah..

mirwise said...

Semoga ALLAH menempatkan Allahyarham bersama - sama orang yang beriman... Insyaallah

M A Sabtu said...

Al-fatihah...

wan UIAM said...

Assalammualaikum...
Sedih saya mendengar kabar dukacita ini....namun Allah lebih mengetahui segalanya dan menyayanginya.
Saya dan juga semua warga UIA mengucapkan takziah kepada seluruh keluarga dan sahabat handai Allahyarham....Semoga Allah mencucuri rahmatnya dan beliau ditempatkan di sisi hambaNya yang dikasihi......:(

Anonymous said...

Ya Allah peliharalah keluarga Ustaz Asri, dan tempatkanlah beliau di kalangan pejuang-pejuang agamaMu di syurga, ya Allah.

kamal fnd hashim said...

Kalaupun aku terpaksa bersedih sedangkan sebenarnya aku redha,hanyalah kerana aku manusia biasa yang pasti akan merindui tawamu, sopanmu dan takwamu.

Kalian semua, AlFatihah buat sahabatku.


Penganalisis Jenayah
kamal affandi hashim

ctz said...

AlFatihah....
semoga roh Allahyarham di tempatkan bersama orang-orang yang beriman... Aminn...

pakuwaja said...

al-fatehah. semoga rohmu ditempatkan dikalangan orang-orang yang dikasihi Allah. amin

SaZZY said...

Al - fatehah

Anonymous said...

Syahrul said

Rest in peace Ustaz Asri Rabbani..a great teacher, muallim and daei, a great poet, a great singer...definitely you will be missed...alot..! may Allah be with you..ooo dear friend.... what a shocking news...i cant believe it that you are gone...! my heart goes with you and your family...my deepest condolences..(T-T)

Wahana cikgu azam said...

Seungguhnya ana amat meminati nasyid beliau. Moga Allah menempatkan beliau bersama para solihin. Al Fatehah

kosen4 said...

Al Fatihah

Takziah dari kami sekeluarga...


warga kosen4

Teachernoi said...

Al fatihah...moga ditempatkan bersama-sama orang yang dikasihi Allah S.w.t
Takziah kepada keluarga.

Raja Budak Lestari said...

Al- fatehah, kehilangan sebutir mutiara,, Semoga Allah mencucuri rahmat...

Anonymous said...

Al-Fatihah...Ya ALLAH terimalah sgala amal ibadahnya,pengorbanan dakwahnya..amiinn...

Dyat said...

Salam takziah buat keluarga allahyarham. Moga rohnya ditempatkan bersama para solihin.

Anonymous said...

Sekujur tubuh berselimut putih,
Rebah bersemadi sendiri..

Lirik ini tidak pernah jemu jemu
menggerakkan aku untuk bangun solat setiap hari.

Alfatihah buat Ustaz Asri..
Takziah buat keluarga beliau.
Jeed.

Anonymous said...

salam takziah buat Allahyarham Asri....

ABU LUQMAN said...

Assalamualaikum
Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya

wally3d said...

salam takziah buat keluarga Allahyarham....semoga segala amalan dakwahnyer diberkati olehNya...kami semua akan merindui segala tunjuk ajar mu dalam menegakkan syiar islam.....AL fatihah...

Nabilah Husna said...

Salam.
Berita yang amat menyedihkan- Namun apakandaya Allah lebih menghendakinya

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Salam takziah kepada keluarga,sahabat handai,dan semua peminat (arwah)...

Al-fatihah!

UMMU HANUNAH said...

Al Fatihah
إِنَّا لله وإنا إليه راجعون
Innaa Lillahi wa Innaa ilaihi raaji'un
Semoga rohnya di tempatkan bersama orang orang yang solih
Amin Ya Rabbal 'Alamin

prblogger said...

Takziah & Al-Fatehah..

Anonymous said...

assalamualaikum,

redha lah pemergiannya wahai shabat dan ahli keluarga nya. walau saya bukan seorang muslim yang baik, akan tetapi terasa sungguh kesal kerana tak berpeluang mengenali ustaz di dunia ini. jika berkesempatan kenal, alangkah besar rahmat hidup yg tuhan berikan kerana dapat mengenali seorg seperti beliau.
semoga ALLAH mencucuri rahmat pada mu dan keluarga.tabah lah wahai si isteri dan anak-anak, usah bersedih, kerana ALLAH menyayangi beliau. sesungguhnya saya sebak menghadapi berita ini walaupun tak pernah berjumpa allahyarham. :`(
~AL FATIHAH~
-ms b.

ina said...

al fatihah...terkejut sebenarnya..

MEDIACOM999 said...

AL Fatehah .............

akraminHARIRI said...

Subuh Yang Terakhir

Bilakah kali yang terakhir kau ucapkan sayang
Pada insan yang setia berkongsi susah dan senang
Luahkan isi hati andainya sudah ditakdir
tadi subuh yang terakhir

Bila berdekatan kadangnya makin kita leka
Bila berjauhan barulah merindu di dada
Selagi berkesempatan ucapkan terima kasih
Andai esok takkan hadir

Jika terkasar bahasa, mungkin ada yang terasa
Tapi tak kedengaran rintihan kerna sayangkan dirimu
Namun di hati mampukah dilupakan
Barulah kemaafan
Jangan sebelum nyawa dipulangkan

Bilakah kali yang terakhir kau kucupi pipi ayah bonda
yang tak mungkin kau terbalas budi
Tunjukkanlah syukurmu bertuahnya kau dilahir
Andai esok takkan hadir

Lihatlah saja isterimu berkorban separuh nyawa
Demi menjamin kebahagiaan anak dan suami tercinta
Buktikanlah padanya pilihan jodohmu tepat
Sebelum semua telewat
Lafazkan rasa cinta
Andainya sudah ditakdir
Tadi subuh yang terakhir...

kamalmusa said...

Takziah kepada keluarga Ustaz Asri

Kamal, Dubai

naimah27 said...

SALAM TAKZIAH BUAT KELUARGA SERTA PARA SAHABAT BELIAU. SEMOGA ALLAH MEMBERKATI SEGALA AMALAN YG TELAH BELIAU LAKUKAN TIKA MASIH HIDUP.
ALHAMDULILLAH DIKURNIAKAN KELUARGA.
3 PERKARA YG AKAN MENGIRINGI ANAK ADAM TIKA KEMBALI MENGHADAP ALLAH:
1. ANAK SOLEH YG SENTIASA MENDOAKAN IBU BAPANYA
2. AMALAN SEDEKAH JARIAH
3. ILMU YG BERMANFAAT
BERSAMA KITA MUHASABAH DIRI. YG PERGI TAKKAN KEMBALI. YG HIDUP PERLU TERUSKAN PERJALANAN KEHIDUPAN DGN PENUH SEMANGAT, DEMI KEREDHOAN ALLAH, INSYAALLAH AMEEN..
~AL-FATIHAH~

arnamee said...

salam takziah buat keluarga ustaz.
al-fatihah;(

Lukman Hakim said...

Al-Fatihah untuk Ustaz Asri, walaupun hanya kenal melalui suara dan rakaman Nasyid namun impak nya amant mendalam. Moga-moga ditempatkan di kalangan orang-orang yang terpilih.

pak sheikh said...

Salam condolences to Asri's parents, wife, children. May Allah SWT give all of you strength.

Buat anak2 arwah, doakan umtuk kesejahteraan ayahmu di sana serta keampunanNya selalu.

Selamat tinggal pada semua
Terpisah kita selamanya
Kita tak sama nasib di sana
Baikkah atau sebaliknya (petikan nasyid rabbani)


Bagaimanakah nanti
Setelah kita mati
Siksa ataupun syurga
Daripada Ilahi?
Bagaimana di dunia
Apakah amalannya?
Maksiat atau ibadat
Itulah penentunya (petikan nasyid lama)

how165areyou.blogspot.com

Zuraini Dzulkapli said...

He's Gone Too Soon! But who are we to judge! Allah knows what's best for Ustaz. Kami yang tinggal akan sentiasa merindui Ustaz. Moga rohnya dirahmati Allah. Al-Fatihah!

Anonymous said...

salam...
al-fatihah...
tkziah diucapkan kepada keluarga ustaz...

mykendurishoppe said...

salam Takziah buat keluarga Ustaz Asri dan Al-Fatehah buat Uztaz Asri. Semuga rohnya dirahmati Allah dan ditempatkan bersama orang-orang yang Soleh. Amin Ya Rabbalalamin...

zamakhshary said...

nuhdi alfaqid alghali fadhilatil staz Asri Ibrahim umm alkitab, kaana min almujahidin min ajli i`laai kalimatilahi `an toriq alfann alIslami...nad`u Allah an yusahhila safarahu ilal jannah..aamiin

Zila said...

Al-Fatihah buat keluarga ustaz Asri...Alhamdullilah permergian ustaz dipermudahkan...semoga aman dan sejahtera disana...amin

Anonymous said...

فقدُ كبير وخسران مبين لعالم الفن الإسلامي الماليزي , شخصية مهذبة ذو موهبة عظيمة وصوت ذهبي

H.E.H said...

salam takziah, semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan golongan yang beriman.

Al-fatihah..

Anonymous said...

al-fatihah to ustaz asri. we gonna miss u.

azim said...

salam takziah buat keluarga ustaz asri..sungguh terharu atas pemergianmu..

CiK MyVi PuTiH said...

perginya tak kembali.. salam takziah buat kuarga allahyarham.. semoga arwah di tempatkn di tmpt yang mulia di sisi DIA.. al fatihah

Tanjung Puteri said...

..mudah-mudahan arwah sedang menuju ke syurga akhirat yang diimpi-impikannya selama ini.. Al-Fatihah..

Joe Labi said...

May Allah bless your soul and place you within the congregation of His beloved! Ameen!

Joe Labi said...
This comment has been removed by the author.
Seni Islam said...

AlFatihah buatmu,,rupenye,,ptmuan kte merupakan pertumuan trakhir..ku merinduimu..smg rohmu tenang btemu ALlah,,

sonny said...

Kami dari tim nasyid IZZATUL ISLAM (Indonesia) turut mengucapkan duka cita yang sedalam-dalamnya... insya4wl semangat beliau mensyiarkan Islam melalui seni nasyid akan selalu kami kenang sebagai inspirator kami dalam berda'wah. amin

Anonymous said...

INNA LILLA HIWAINNA ILAI HIRA JIU'UN.............
PEMERGIANMU SUDAH DITAQDIRKAN ALLAH
YANG MASIH HIDUP HANYA MAMPU BERDOA
YANG TINGGAL HANYA MAMPU MENYAMBUNG PERJUANGANMU..NAMUN KEHILANGANMU SESUATU YANG SUKAR DICARI GANTI...KAULAH PELITA HIDUP GENERASI MUDA...BAIT-BAIT LIRIK: PERGI TAK KEMBALI BEGITU MENYAYAT HATIKU...USTAZ ASRI SEOLAH-OLAH BARISAN PUISI ITU TERCIPTA KHAS UNTUKMU...TANPA DISEDARI AIRMATA M\BERGENANG DIMATAKU...IANYA BETUL-BETUL MENCABAR KEEGOANKU SEBAGAI LELAKI...ALFATEHAH UNTUKMU!AMEEN.

Abu Muhammad said...

Salam Takziah buat keluarga Allahyarham Ustaz Asri. Moga diberi kesabaran dan ketabahan menghadapi ketentuan yang sudah pasti ini.

Mudah-mudahan roh beliau sentiasa dalam rahmat dan kasihsayang Penciptanya. Diluas serta dilapangkan kuburnya serta dipertemukan dengan Junjungan Nabi SAW.

Al-Fatihah.

Bukan Sepet said...

Allah Maha Penyayang.

Harap pihak keluarga bersabar. Terutamanya anak anak..

Allah lebih sayangkan ayah kamu.
Sabar ya...

dins said...

Al-Fatihah untuk ustaz Asri..pemergian mu satu kehilangan besar dalam memperjuangkan syiar Islam.

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 375   Newer› Newest»